Stiri - O afacere bazata pe joaca. De la 2500 de euro la showroom de 100.000 de euro

Intra acum pe site si afla ultimele stiri financiare


O afacere bazata pe joaca. De la 2500 de euro la showroom de 100.000 de euro

În urmă cu 8 ani, Lucian Leibovici a participat la un târg de soluÅ£ii didactice în ElveÅ£ia. Acolo a descoperit jucăriile educative, o nişă neexplorată la acea vreme în România. AÅŸa că, cu mult înaintea modei Montessori sau a altor curente educaÅ£ionale, în câteva luni a pus bazele unui site care s-a axat de la început pe educaÅ£ie. Acum, împreună cu soÅ£ia lui, Anca Leibovici, ÅŸi cei doi copii - testeri, conduc o afacere de succes.

Adevărul: Care a fost investiÅ£ia iniÅ£ială? În cât timp s-a amortizat?

Anca Leibovici: InvestiÅ£ia iniÅ£ială a fost destul de mică: 500 de euro site-ul, 2000 euro stocurile, chiria ÅŸi banii de salarii. Sunt sume cu care astăzi nu reuÅŸeÅŸti să mai faci mare lucru. Treptat, am reinvestit profit ÅŸi am făcut investiÅ£ii importante când dinamica business-ului ne-a permis acest lucru.Site-ul a crescut treptat ÅŸi businessul odată cu el.

În timp am diversificat gama de jucării, am adus mereu branduri noi ÅŸi am investit permanent în site ÅŸi în marketing online. Din 2014 am început să facem ÅŸi distribuÅ£ie în magazine fizice pentru brandurile pe care le importăm ÅŸi asta ne-a ajutat să creÅŸtem mult cifra de afaceri.

Când toată lumea fuge spre online, voi aÅ£i deschis în urmă cu câteva luni un magazin, în centrul BucureÅŸtiului. De ce? Åži a meritat investiÅ£ia? DeÅŸi zona de online creÅŸte foarte mult, sunt în continuare mulÅ£i cumpărători care doresc să vadă produsul, care preferă să analizeze în tihnă, cu o cutie în mână ÅŸi uneori chiar jucându-se. La vechiul sediu, aveam o camera care ne servea drept showroom, dar devenise prea mica, neîncăpătoare. În perioadele aglomerate (de exemplu înainte de Craciun), se întâmpla să avem 4-5 clienÅ£i în showroom ÅŸi deja era foarte aglomerat.

Am început ÅŸi noi să simÅ£im nevoia unui spaÅ£iu mare în care clienÅ£ii noÅŸtri să poată vedea toate produsele, în liniÅŸte ÅŸi unde să poată reveni cu drag ori de câte ori au nevoie de un cadou pentru copii sau atunci când vor să se simtă ei din nou copii. Jucăriile educative nu se vând singure. De cele mai multe ori, trebuie să le explicăm clienÅ£ilor regulile jocurilor sau ce abilităţi vor dezvolta copiii prin jocul respectiv. Asta e ceva ce online nu putem face asa cum ne-am dori. Până la urmă, e vorba de a-l face pe compărător să îÅŸi imagineze o sesiune serioasă de joacă a copilului, iar asta cu siguranţă poate face mai bine într-un spaÅ£iu care te invită la joc. Am observat că ÅŸi clienÅ£ii vechi, cu multe comenzi plasate online, se hotărăsc la un moment dat să ne facă o vizită. Cred ca interacÅ£iunea umană este cu atât mai importantă cu cât totul se automatizează ÅŸi se tehnologizează mai mult.

Ne-am dorit un spaÅ£iu care să fie puÅ£in mai mult decât un magazin. Scopul nu a fost să găsim un spatiu comercial pe care să îl umplem cu rafturi ÅŸi marfă, iar la finalul zilei să vedem câÅ£i clienÅ£i ne-au trecut pragul. Ne-am dorit un spaÅ£iu frumos, în care clienÅ£ii ÅŸi copiii lor să se simtă bine ÅŸi în care să revină cu drag. Am investit 100.000 de euro în acest showroom. În acest moment online-ul este cel care aduce vad în showroom (unii clienÅ£i doresc să ridice personal comenzile), dar sperăm ca în timp procentul să se echilibreze. Am creat un orăşel al jucăriilor, un loc în care fiecare copil, dar ÅŸi fiecare părinte să se simtă inspirat, să fie atras de jucăriile educative pe care le propunem.

Citeste mai mult: adev.ro/p9m56h

Inseo - servicii seo

TOP