Stiri - O afacere bazata pe joaca. De la 2500 de euro la showroom de 100.000 de euro

Intra acum pe site si afla ultimele stiri financiare


O afacere bazata pe joaca. De la 2500 de euro la showroom de 100.000 de euro

În urmă cu 8 ani, Lucian Leibovici a participat la un târg de soluţii didactice în Elveţia. Acolo a descoperit jucăriile educative, o nişă neexplorată la acea vreme în România. Aşa că, cu mult înaintea modei Montessori sau a altor curente educaţionale, în câteva luni a pus bazele unui site care s-a axat de la început pe educaţie. Acum, împreună cu soţia lui, Anca Leibovici, şi cei doi copii - testeri, conduc o afacere de succes.

Adevărul: Care a fost investiţia iniţială? În cât timp s-a amortizat?

Anca Leibovici: Investiţia iniţială a fost destul de mică: 500 de euro site-ul, 2000 euro stocurile, chiria şi banii de salarii. Sunt sume cu care astăzi nu reuşeşti să mai faci mare lucru. Treptat, am reinvestit profit şi am făcut investiţii importante când dinamica business-ului ne-a permis acest lucru.Site-ul a crescut treptat şi businessul odată cu el.

În timp am diversificat gama de jucării, am adus mereu branduri noi şi am investit permanent în site şi în marketing online. Din 2014 am început să facem şi distribuţie în magazine fizice pentru brandurile pe care le importăm şi asta ne-a ajutat să creştem mult cifra de afaceri.

Când toată lumea fuge spre online, voi aţi deschis în urmă cu câteva luni un magazin, în centrul Bucureştiului. De ce? Şi a meritat investiţia? Deşi zona de online creşte foarte mult, sunt în continuare mulţi cumpărători care doresc să vadă produsul, care preferă să analizeze în tihnă, cu o cutie în mână şi uneori chiar jucându-se. La vechiul sediu, aveam o camera care ne servea drept showroom, dar devenise prea mica, neîncăpătoare. În perioadele aglomerate (de exemplu înainte de Craciun), se întâmpla să avem 4-5 clienţi în showroom şi deja era foarte aglomerat.

Am început şi noi să simţim nevoia unui spaţiu mare în care clienţii noştri să poată vedea toate produsele, în linişte şi unde să poată reveni cu drag ori de câte ori au nevoie de un cadou pentru copii sau atunci când vor să se simtă ei din nou copii. Jucăriile educative nu se vând singure. De cele mai multe ori, trebuie să le explicăm clienţilor regulile jocurilor sau ce abilităţi vor dezvolta copiii prin jocul respectiv. Asta e ceva ce online nu putem face asa cum ne-am dori. Până la urmă, e vorba de a-l face pe compărător să îşi imagineze o sesiune serioasă de joacă a copilului, iar asta cu siguranţă poate face mai bine într-un spaţiu care te invită la joc. Am observat că şi clienţii vechi, cu multe comenzi plasate online, se hotărăsc la un moment dat să ne facă o vizită. Cred ca interacţiunea umană este cu atât mai importantă cu cât totul se automatizează şi se tehnologizează mai mult.

Ne-am dorit un spaţiu care să fie puţin mai mult decât un magazin. Scopul nu a fost să găsim un spatiu comercial pe care să îl umplem cu rafturi şi marfă, iar la finalul zilei să vedem câţi clienţi ne-au trecut pragul. Ne-am dorit un spaţiu frumos, în care clienţii şi copiii lor să se simtă bine şi în care să revină cu drag. Am investit 100.000 de euro în acest showroom. În acest moment online-ul este cel care aduce vad în showroom (unii clienţi doresc să ridice personal comenzile), dar sperăm ca în timp procentul să se echilibreze. Am creat un orăşel al jucăriilor, un loc în care fiecare copil, dar şi fiecare părinte să se simtă inspirat, să fie atras de jucăriile educative pe care le propunem.

Citeste mai mult: adev.ro/p9m56h

TOP